Varannan avbryter sitt nätköp

Varannan avbryter sitt nätköp

I dagens DN kan du läsa att över hälften av alla svenskar uppger att de avbrutit sitt köp på nätet på grund av att processen varit för komplicerad. Och betyget på e-handlarnas kundservice sjunker.

Över hälften av svenskarna, 55%, uppger att det händer att de avbryter sitt köp på internet på grund av att det tar för lång tid eller att processen är för komplicerad. Detta enligt en färsk undersökning från Silentium där 1038 svenskar mellan 20 och 70 år svarat på frågor om e-handel.

Hittar tyvärr inte artikeln digitalt varken på dn.se eller Silentium’s webbplats.

Uppdatering: nu kan du läsa undersökningen i sin helhet, Köpbeteende på internet dec 2014 (PDF)

Som du kanske vet arbetar jag med konverteringsoptimering på RevRise, hör gärna av dig om du vill ha hjälp att optimera din köpprocess.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *