Säkra dina lösenord och konton online

Nytt år och nya möjligheter! Passa på att göra ditt liv online något säkrare genom att säkra dina konton och lösenord på nätet.

Risken att du blir hackad finns men det behöver inte betyda att de är ute efter just dig. Personliga identiteter säljs på Dark Web oavsett vem du är.

Automatiserade metoder för att skrapa personlig data utvecklas och förändras hela tiden och förr eller senare når de fram till dig. Agera nu, innan (eller efter) du blir hackad.

Per Axbom har skrivit en bra guide som tar dig igenom hur du ska göra för bättra din säkerhet online.

Läs guiden för att säkra dina lösenord →

Headerbild av Jose Fontano på Unsplash.

Personlighet och att underhålla besökaren

När man pratar konverteringsoptimering och användbarhet på webben hör man förr eller senare talas om webbplatsen LingsCars.com. Som du ser på bilden ovan är det en smått hysterisk webbplats som trots detta säljer och omsätter väldigt mycket pengar.

Här är en presentation men kvinnan bakom webbplatsen Ling Valentine, det visar sig att hon verkar ha en smart strategi kring det mesta. Allt Ling gör är uppbyggt kring personlighet och att underhålla besökaren, vilken märks tydligt under presentationen.

Makro- och mikroekonomi för din webbplats

En bra beskrivning på varför du ska jobba både med webbanalys och marketing automation.

Gillar detta:

Google Analytics is like macroeconomics for your website, I like to call this “macro tracking” because it tells you the percentage of anonymous visitors that converted into web leads.

Marketing automation is more like microeconomics for your website. Instead of looking at the website as a whole and reporting on overall percentages, marketing automation software analyzes each individual that visits your website.

As you can see, data from marketing automation combined with the Google Analytics data can tell you a lot more than just Google alone. With marketing automation, you can now put a name to each of those 215 converted web leads.

Tracking with Google Analytics vs. Marketing Automation →